hero
Denk je dat er iets niet klopt aan je kredietregistratie? Neem dan contact op met de kredietaanbieder die daar verantwoordelijk voor is. Deze gaat dan na of de kredietregistratie terecht is en kan de registratie eventueel aanpassen of verwijderen. Is je kredietaanbieder het niet met je eens? Dan kun je akkoord gaan met de uitleg of besluiten om je verzoek voor te leggen aan Klachteninstituut Kifid. Dit is gratis en kan online gebeuren. Je kunt ook overwegen je verzoek aan BKR te richten.
Heb je je gegevens bij ons opgevraagd en ben je het niet eens met je registratie? Is er iets misgegaan met je registratie? Of is je registratie wel terecht, maar zijn de gevolgen daarvan onevenredig groot? Dan kun je nagaan of je registratie aangepast of verwijderd kan worden. 
Lees meer
Dit is afhankelijk van je kredietaanbieder. Als de wijziging door je kredietaanbieder wordt goedgekeurd, verwerkt deze de wijziging vaak binnen 1 werkdag. Zijn je gegevens nog niet aangepast? Dan heeft je kredietaanbieder dit ook nog niet aangepast in ons systeem. Benieuwd hoe lang het nog duurt? Neem dan contact op met je kredietaanbieder. De contactgegevens staan bij de registratie in je kredietoverzicht.
Kloppen je (adres)gegevens niet? Kijk dan eerst of dit de gegevens zijn in een lopende of beëindigde overeenkomst. Alleen als de gegevens niet kloppen op een lopende overeenkomst, moeten deze aangepast worden. Helaas kunnen wij de gegevens niet voor je aanpassen. Neem contact op met je kredietaanbieder om erachter te komen waarom de (adres)gegevens niet kloppen. Deze kan de gegevens wel voor je aanpassen. De contactgegevens van de kredietaanbieder staan bij de registratie in je kredietoverzicht.